poprzedni nastepny
linki autorzy opracowań książki kontakt lista tematyczna lista chronologiczna strona główna  

Od: "Paul Piskozub" 
Do: 
Temat: [PA] Napelnic Siec
Data: 13 stycznia 2001 02:27

Wypełnić Sieć!

Pojdzcie za mna a uczynie was rybakami ludzi (Ew. Marka 1: 17)

Te slynne slowa Jezusa spedzaja dzisiaj nie jednemu pastorowi sen z oczu, a kiedy zasna sni im sie pulpit w kosciele i dwoje ludzi siedzacych w prawie pustych lawkach. Tytul kazania... Tematem kazania na dzisiaj bedzie "Gdzie Ja robie pomylki?"

Ty uczyniles co tylko mozliwe. Modliles sie o Boze blogoslawienstwo, pracowales ciezko, i planowales dobre spotkania, wydrukowales mnostwo zaproszen i oglosiles spotkania w kosciele i ciagle tylko kilku czlonkow pokazalo sie na twoim programie.

Co sie stalo z tymi starymi dobrymi czasami kiedy ludzie byli glodni prawdy i spragnieni wiedzy, i jesli Ty zorganizowales spotkania, oni byli tam na czas i z szeroko otwartymi oczami i uszami?

To jest mitem dzisiaj wierzyc ze poniewaz komitet planujacy spedzil wiele godzin tworzac program ewangelizacyjny, zaprezentowal idee, i dostal pelne poparcie rady zboru, ze ludzie przyjda.

Ty mozesz, faktycznie, znalesc Biblijny przyklad jaki pasuje do twojego problemu, i wyjasnic ze jest to trendem dzisiaj na podstawie wielu Chrzescijanskich czasopism, albo znajdziesz cos w proroctwach ukazujac ten fenomen identifikujac go jako znak czasu, jako znak powtornego przyjscia Jezusa. Jakkolwiek, przyjzyjmy sie faktom i znajdzmy rozwiazanie problemu, jak wypelnic siec, i zaczynajac teraz.

Za duzo informacji.

Jedna z wielu rzeczy jakie sa przeciwko tobie jak my wchodzimy w 21 wiek jest to, ze zycie nie jest takie zwykle jak to zazwyczaj bywalo. Ludzie sa coraz bardziej zajeci i zajeci beda jeszcze bardziej. Wiekszosc ludzi ma za duzo wymagan od swojego zycia, za duzo informacji konkurujacych o ich uwage, i oni sa wypelnieni stresami z tego wszystkiego. Ty masz dobre intencje, Ty czujesz sie powolany przez Boga do sluzby, wiec Ty zaplanowales darmowa klase gotowania aby nauczyc ludzi jak jesc i odzywiac ich rodziny zdrowszymi posilkami. Problemem jest, oni nie maja czasu.

W naszych myslach, kiedy dostajemy zaproszenie, (dzisiaj dostajemy ich setki dziennie), my natychmiast rozwazamy nasze zainteresowanie przeciwko naszym obowiazkom, i dzielimy rezultat przez ilosc naszego czasu.

Strategie jakie budują sukces

Krok pierwszy: Stworz wspólną wizję.

Zanim zaplanujesz twoj nastepny program ewangelizacyjny, czy to na szczeblu lokalnego kosciola, czy diecezji czy ogolnokrajowego zasiegu. Zasiegnij opini publicznej i znajdz co ludzie chca. Zadecyduj kto jest twoja docelowa audiencja twojego programu czy inicjatywy, i zrob grupowe kategorie i pod grupy jakie nazwiesz "kapani w goracej wodzie" (ci co bardzo szybko lapia idee i natychmiast przyjmuja bez wchodzenia w detale), przecietni ludzie (glowna grupa jaka od ktorej ty pragniesz opini) i tych "kapanych w zimnej wodzie" (tych pozno zaskakujacych jakich ty musisz osobiscie dowozic na spotkania).

Pomylke jaka my robimy czasem, kiedy planujemy nasze spotkania jest rozmowa z "kapanymi w goracej wodzie" jacy zawsze z entuzjazmem popieraja kazdy nasz program czy pomysl, dajac falszywe zapewnienia ze "to bedzie wielki sukces". Rozmawiaj z ludzmi ktorzy dluzej sie zastanawiaja i nawet z tymi "kapanymi w zimnej wodzie".

Tam wlasnie ty znajdziesz puls Twojej audiencji. Kiedy w koncu zadecydujesz kogo ty chcesz dosiegnac i znasz ich wymagania, potrzeby, i zainteresowania, wez probke z tej grupy i zasiadz razem z tymi jacy maja zdolnosci organizacyjne i promocyjne i przedyskutuj idee.

Jesli ty masz wizje czy pomysl ty rzeczywiscie masz na sprzedaz, przede wszystkim wysluchaj innych aby podzielili sie z toba ich potrzebami i konceptami. Dopiero pozniej twoja idee czy pomysl przedstaw w taki sposow jaki wypelni wspolnie- zidentyfikowane potrzeby, wlaczajac aspekty ich pomyslow, zaprezentuj to jako ogolnie znana wizje. Kiedy masz glosy jakie reprezentuja wszystkich ludzi, wtedy oni reprezentuja twoja audiencje. Nawet jesli ty czujesz powolany przez Boga aby to robic i ty czujesz potrzebe zrobienia kroku naprzod na wiare, jezeli ty nie masz takiego poparcia dla twoich zmagan, nie wyjdzie to na dluzsza mete.

Oto przyklady biblijne: A zeby Jego plan zbawienia sie udal, Bog zaczal planowac to na dlugo zanim zaczal dzialac, poprzez podzieleniem sie planem z czlowiekiem jaki nazywal sie Abram. Zauwaz ze Bog dal Abramowi przyczyne do "zakupu" On zidentyfikowal potrzebe (Abram byl bezdzietny w tym czasie), i zaoferowal mu ze uczyni z niego ojca calego narodu (w ten sposob dwie idee byly wlaczone w wizje - Abram mialby spadek: Bog mialby swoj lud), i posial ziarno potrzebne aby wprowadzic Jego inicjatywe w dzialanie (dal mu syna jakiego Abram musial wychowac dla Boga).

Tysiace lat pozniej kiedy Jezus przyszedl na ziemie, On znalazl tuzin "kapanych w goracej wodzie", tych przecietnych i tych "kapanych w zimnej wodzie", i powolal ich poprzez wkladanie im potrzeb ich serca. On pracowal ciezko aby wykuc zaufana przyjazn z nimi, uczac ich podstaw sluzby, i wyposarzyl ich w zdolnosci aby oni mogli dalej zaniesc Jego nowine.

Krok drugi: Rozwin na szeroka skale standartowa wyobraznie. (czesto jest to tzw. logo, czcionka, kolor) i informacje (temat, motto, stwierdzenie lub oswiadczenie misji) i powtorz to lub skopiuj kazda dostepna metoda, medium, czy czymkolwiek co znajdziesz.

Dyrektor dzialu mlodziezy w Polnocno-Amerykanskiej Dywizji, Jose Rojas, daje wspanialy przyklad firmy Walt Disney. Oni maja tylko jedna informacje, Disney, i oni rozsiewaja ja we wszystkim i na wszystkim co Ty lubisz, Pastor Rojas wyjasnia.

Pomysl tylko o tym: Jezeli ty lubisz zegarek, oni maja zegarek z Disney logo dla ciebie.

Jezeli ty lubisz podkoszulki z nadrukiem. Oni maja je. Co tylko ty lubisz, oni wydrukowali informacje o Disney na tym, co tylko ty dostaniesz, ty dostaniesz z Disney reklama na tym. My musimy robic to samo.

W moim lokalnym kosciele my mamy motto: Village - Kosciol Adwentystow Dnia Siodmego - gdzie nabozenstwo jest stylem zycia, jako standart. I my drukujemy to na wszystkim. My zaczelismy publikowac miesieczny list do czlonkow i to logo na wielu stronach tego listu. Nasza papeteria nosi to logo. Dla pastorow my wydrukowalismy kalendarze z tym napisem "nasze zycie jest nabozenstwem". Dla calego kosciola my wydrukowalismy to na dlugopisach i olowkach "nasze zycie jest nabozenstwem". Dla tych co uzywaja Internet my wlozylismy nawet i tam nasze logo " nasze zycie jest nabozenstwem". My wydrukowalismy rozmiaru portfela, cos w rodzaju business kard z naszym logo i ktokolwiek chce do nas zadzwonic siega po nasze logo " zycie nasze jest nabozenstwem". Na wszelkich wystawach aby odroznic sie od innych my wydrukowalismy nasze logo na balonach wypelnionych gazem jakie je unosi.

Na kazdy pokazie nasladujemy ta sama formule.

Jesli zapomniales zaplanowac, zaplanowales zapomnienie.

Krok trzeci: reklamuj twoj program.

To jest rzecz jaka wiekszosc z nas robi bardzo dobrze, ale i tutaj jest kilka podstawowych rad. Spojrz na liste twojej docelowej audiencji. Zrob liste miejsc gdzie ty znajdziesz twoja audiencja najczesciej uczeszcza. Na przyklad, jezeli ty chcesz przyciagnac mieszkancow twojego miasta, ty znajdziesz ich uczeszczajacych do banku, sklepu spozywczego, dom handlowego, centrum handlowego,domu, szkoly itp. Nastepnie wykonaj odpowiednie materialy do uzycia w tych lokacjach. W banku i sklepie spozywczym, mozesz zawiesic neonowe ulotki (papier swiecacy jak neon). Aby dosiegnac domy, mozesz wyslac bezposrednie listy poczta lub e-mail. Aby siegnac szkole mozesz umiescic ogloszenie w szkolnym biuletynie. W centrum handlowym, mozesz uzyc naszych pathfindersow jacy wloza ulotki w przednie szyby samochodow pod przednie wycieraczki. Do ogolnej audiencji mozesz podac ogloszenie w gazecie lub czasopismie. Aby troche oszczedzic pieniedzy rozwin e-mail serwis i znajdz dostep do telewizji kablowej i oglaszaj sie tam.

I na koniec, jedena z najstarszych metod, i do tego najwydajniejsza reklama slowna. Znajdz ludzi jacy zajmuja stanowiska spoleczne i maja dostep do wiekszej liczby ludzi w swoim srodowisku. Jezeli ci ludzie "kupia" twoja wizje i plan oni przyciagna swoich "nasladowcow" do uczestnictwa.

Badzmy realni. Reklama, promocja, czy marketing pociaga za soba finanse i energie. Nie od razu Rzym zbudowano. Nie spodziewaj sie uzyc wszystkie te podstawowe kroki na dwa tygodnie przed twoim programem. Buduj fundament do twojej sluzby teraz i od czasu do czasu uzywaj swoje programy i napelnisz siec.

Wasz przyjaciel w sieci,
Paul Piskozub.


kontak z autorem serwisu
Sylwestrem Szady
kontakt z autorem artykułu

Chrzescijanski Serwis Promocyjny
Chrzescijanski Serwis Promocyjny

Ostatnie zmiany: 28.04.2001 r.

| początek | strona główna | odtwarzanie MIDI | dodaj do ulubionych | rekomenduj znajomym | St@rtuj z Eliaszem |