Fragment pochodzi z książki: Jonatana Dunkel "Apokalipsa: Ostatnie wydarzenia na ziemi w proroctwach Pisma Świętego". Zamówienia kierować na adres: Orion, skr. poczt. 39, 26-600 Radomsko.
7"A gdy się skończy tysiąc lat, z więzienia swego Szatan zostanie zwolniony.
8I wyjdzie, by omamić narody z czterech narożników ziemi, Goga i Magoga, by ich zgromadzić na bój, a liczba ich jak piasek morski.
9Wyszli oni na powierzchnię ziemi i otoczyli obóz świętych i miasto umiłowane; a zstąpił ogień od Boga z nieba i pochłonął ich.
10A diabła, który ich zwodzi wrzucono do jeziora ognia i siarki, tam gdzie są Bestia i Fałszywy Prorok." (Ap.20:7-10).
Zgodnie z Apokalipsą po tysiącu lat od swego drugiego przyjścia i zabrania zbawionych do nieba, Pan Jezus powróci z nimi na ziemię (Jd.14-15) w niebiańskim mieście - Nowej Jerozolimie (Ap.21:9-27), które zstąpi na górę Oliwną, skąd Chrystus wstąpił do nieba (Dz.1:11-12):
"W owym dniu dotknie stopami Góry Oliwnej, która jest naprzeciw Jerozolimy od strony wschodniej, a Góra Oliwna rozstąpi się w połowie od wschodu ku zachodowi i powstanie wielka dolina. Połowa góry przesunie się na północ, a połowa na południe... Wtedy nadciągnie Pan, mój Bóg i z Nim wszyscy święci." (Za.14:4-5).
W odróżnieniu od swego przyjścia przed tysiącleciem, kiedy Pan Jezus przychodzi po zbawionych nie dotykając nawet ziemi (1Tes.4:17), po tysiącleciu zstąpi z nimi na ziemię, gdzie odbędzie się sąd nad niesprawiedliwymi:
"Oto przyszedł Pan z tysiącami swoich świętych, aby dokonać sądu nad wszystkimi i ukarać wszystkich bezbożników za wszystkie ich bezbożne uczynki, których się dopuścili, i za wszystkie bezecne słowa, jakie wypowiedzieli przeciwko niemu bezbożni grzesznicy" (Jd.14-15).
Biblia mówi o dwóch zmartwychwstaniach (Dz.24:15): "Nadchodzi bowiem godzina, w której wszyscy, którzy spoczywają w grobach, usłyszą głos jego: a ci, którzy pełnili dobre czyny, pójdą na zmartwychwstanie życia; ci, którzy pełnili złe czyny - na zmartwychwstanie potępienia" (J.5:28-29).
Zmartwychwstanie sprawiedliwych podczas przyjścia Chrystusa jest pierwszym zmartwychwstaniem, tym do życia (Łk.14:14; Ap.20:2.4).(1) Zmartwychwstanie po tysiącleciu to drugie zmartwychwstanie, po którym następuje wyrok i druga śmierć, z której nikt nie powstanie do życia.
"Ożyli oni [sprawiedliwi] i tysiąc lat królowali z Chrystusem. A nie ożyli inni ze zmarłych, aż tysiąc lat się skończyło. To jest pierwsze zmartwychwstanie. Błogosławiony i święty, kto ma udział w pierwszym zmartwychwstaniu: nad tymi nie ma władzy śmierć druga." (Ap.20:4-6).
Słowa "nie ożyli inni ze zmarłych" odnoszą się do tych, którzy ożyją po milenium. Szatan będzie miał kogo zwodzić wraz z pojawieniem się niezbożnych: "A gdy się skończy tysiąc lat, z więzienia swego Szatan zostanie zwolniony. I wyjdzie, by omamić narody z czterech narożników ziemi" (Ap.20:7-8). Przedstawi się jako ich wybawiciel, twierdząc, że to on przywrócił im życie. Wystąpi w roli pokrzywdzonego księcia, któremu niesłusznie odebrano dominium. Ludzie pozbawieni Ducha Świętego znów uwierzą jego kłamstwom.
Niezbawieni powstaną w takich ciałach, jakie mieli przed śmiercią. Demony sprowadzą ich z miejsc, w których zostali zmartwychwzbudzeni: "z czterech narożników ziemi, Goga i Magoga, by ich zgromadzić na bój, a liczba ich jak piasek morski" (Ap.20:8).
Ludzie ci przedstawiać będą żałosny widok. Szatan uzdrowi niektórych, a wszystkich podburzy przeciwko Miastu Bożemu, obiecując im życie wieczne za sprawą owoców rosnącego tam drzewa życia.
"Gog i Magog" symbolizują w Apokalipsie nieprzyjaciół ludu Bożego. Ich prototypem byli Amalekici, bałwochwalczy lud, który w drodze do Ziemi Obiecanej napadał na pozostających z tyłu Izraelitów. Końcem tych, którzy napastują i knują przeciwko wierzącym będzie zagłada (Lb.24:20; 1Krn.4:42-43). Haman, który chciał wyniszczyć lud Boży był Amalekitą, a zarazem potomkiem Agaga (Est.3:1.10).(2) Królowie Amalekitów nosili tytuł Agag, który w niektórych starożytnych przekładach Starego Testamentu(3) tłumaczony jest jako Gog (Lb.24:7), a ponieważ w pisowni hebrajskiej nie używano samogłosek, Gog i Agag symbolizują to samo: narody ziemi zebrane przeciwko ludowi Bożemu.
Szatan wie, że nadzieja zdobycia Świętego Miasta jest płonna, tak jak jego odwieczne zmaganie, aby zająć miejsce Chrystusa. Mimo to zapowie, że Nowa Jerozolima wpadnie w ręce jego zwolenników, a nagrodą za ich wysiłek będzie nieśmiertelność.
Po jego stronie nie zabraknie teologów i duchownych. Przyświadczą, że w Mieście rośnie drzewo życia, którego liście służą uzdrawianiu narodów. Niezbożni ruszą do szturmu bez lęku przed śmiercią (Ap.20:9). Na ich czele staną przedpotopowi mocarze, ludzie o gigantycznej posturze. Za nimi ruszą wielcy królowie ziemi i wodzowie, którzy nigdy nie przegrali bitwy; wojownicy, których imię wprawiało w drżenie całe starożytne miasta.
Niezbawieni otoczą Nową Jerozolimę. Podobnie jak przed przyjściem Chrystusa, ale na jeszcze większą skalę "góra zniszczenia" stanie naprzeciw "góry zbawienia", Armagedon naprzeciw Syjonu, Lucyfer przeciwko Chrystusowi, niezbożni naprzeciw dzieciom Bożym.
PRZYPISY:
1. Niektórzy komentatorzy utożsamiają pierwsze zmartwychwstanie z duchowym nawróceniem, a drugie zmartwychwstanie z powstaniem do życia wiecznego. Pogląd ten trudno utrzymać w świetle nauk Apokalipsy, która utrzymuje, że w pierwszym zmartwychwstaniu wezmą udział "ścięci" dla wiary (Ap.20:4). Słowo "ścięcie" nie odnosi się w Biblii do duchowego przebudzenia, zaś "zmartwychwstanie" (gr. anastasis) oznacza zawsze fizyczne, a nie duchowe zmartwychwstanie. Chronologię wydarzeń podaną w Apokalipsie potwierdzają inne teksty (1Kor.15:22-23; Iz.24:1-6).
2. Józef Flawiusz, Dawne dzieje Izraela, 11, 6:5, w The Works of Josephus, Peabody, Massachusetts: Hendrickson Publishers, 1989, s. 299
3. W Pięcioksięgu Samarytańskim i Septuagincie.
kontak z autorem serwisu Sylwestrem Szady |
autor artykułu: Jonatan Dünkel |
Adres serwisu:
http://www.eliasz.pl
Chrzescijanski Serwis Promocyjny
Ostatnie zmiany: 31.12.2000 r.
[początek]